FANDOM

Twoja twarz brzmi znajomo polski program rozrywkowy oparty na hiszpańskim formacie Your Face Sounds Familiar, emitowany w telewizji Polsat. 

Przez dziewięć tygodni w programie bierze udział osiem polskich gwiazd, których zadaniem jest jak najwierniejsze odwzorowanie wylosowanych przez siebie wokalistów. Liczy się zarówno charakteryzacja, jak i taniec oraz głos. Co tydzień każdy juror z osobna po obejrzeniu wszystkich występów tworzy własną listę, przydzielając poszczególnym uczestnikom punkty za zajęte miejsce. Po zakończonym głosowaniu jurorów również każdy uczestnik przyznaje wybranemu przeciwnikowi pięć punktów. Jeżeli na pierwszym miejscu znajdą się jednocześnie dwie osoby, wygrywa uczestnik, który dostał więcej punktów od jurorów, zaś punkty od uczestników się nie liczą. Pod koniec każdego odcinka, uczestnicy losują w jaką postać wcielą się za tydzień. Można wylosować osobę młodszą lub starszą od siebie, innego koloru skóry, odmiennej płci czy zmarłą.

Zwycięzca odcinka otrzymuje czek o wartości 10 000 złotych, który przekazuje na wybrany przez siebie cel charytatywny. Czterech najlepszych uczestników po dziewięciu odcinkach przechodzi do wielkiego finału, w którym samodzielnie wybierają gwiazdę, w którą się wcielą. Pozostałe gwiazdy także biorą udział w ostatnim odcinku, jednak nie liczą się w walce o zwycięstwo, gdyż występują w duetach. W finale poprzednia punktacja się nie liczy, zaś jurorzy nie przyznają punktów; wspólnie ustalają klasyfikację końcową. Zwycięzca wygrywa czek o wartości 100 000 złotych, a następnie przekazuje go na wybrany przez siebie cel charytatywny.

Zwycięzcami poszczególnych edycji programu zostali kolejno: 

Ekipa

Prowadzacy

Prowadzacy Sezon
1
Kinga Rusin

Jurorzy

Juror Sezon
1
Alicja Wegorzewska (Maw)
Czeslaw Mozil (Venstey)
Edyta Gorniak (CTD)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki